Websites that work for YOU

een goede artiest website

Laten we eens kijken waar een goede website voor een artiest minimaal aan moet voldoen. Voor een deel is dat natuurlijk smaak, maar een aantal elementen zijn, in ieder geval in mijn ogen, vereist.

  • een look en feel die bij het band imago past. Dit bereik je door kleuren, beeldmateriaal, eventueel logo en dergelijke op elkaar aan te laten sluiten. Maar geen al te bonte verzameling die pijn doet aan de ogen…
  • een biografie. Lijkt een open deur, maar wordt nog regelmatig vergeten
  • een media onderdeel. Hier zijn (YouTube) video’s en (samples van) songs te vinden. Hou er rekening mee dat iemand die nieuwsgierig is naar de artiest, over het algemeen een beperkt beeld krijgt van de elders zo populaire 30 seconden preview. De player is in de site geïntegreerd. Een auto play is daarentegen uit den boze. Verreweg de meeste mensen hebben daar een hekel aan
  • een contact mogelijkheid
  • actueel nieuws, met regelmatige updates
  • foto’s
  • een pers deel met de belangrijkste band info direct te downloaden
  • discografie
  • links naar sites waar de muziek te koop is, of een geïntegreerde webshop
  • een navigatie door de site die voor iedereen helder is
  • interactie mogelijkheden. Dit kan niet alleen met een gastenboek, maar ook door bezoekers te laten reageren op bijvoorbeeld nieuws
  • links naar artiest profielen op Facebook, Twitter, etc.
  • voor artiesten die live spelen, een lijst met optredens.

En nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar jullie mening. Dus reageer en laat jouw input horen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.